دستگاه کاربردی آب خالص ساز

نانو دراپ
معرفی نانو دراپ
نوامبر 8, 2022
فلورومتر
معرفی دستگاه فلورومتر
دسامبر 11, 2022
نانو دراپ
معرفی نانو دراپ
نوامبر 8, 2022
فلورومتر
معرفی دستگاه فلورومتر
دسامبر 11, 2022

دستگاه کاربردی آب خالص ساز

آب خالص ساز یکی از تجهیزات آزمایشگاهی که بسیار رایج و پرکاربرد در آزمایشگاه ها می باشد. این دستگاه برای تصفیه آب در درجات و مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که یکی از پرکاربردترین مواد در آزمایشگاه آب می باشد. به این خاطر که مقدار زیادی املاح مانند یون ها ،میکروارگانیسم ها ،درات کلوئیدی باکتری و …. در آب شهری مسئله مهمی در آزمایشگاه ها است. کاربرد این دستگاه برای رقیق کردن ،حلال، پایه محیط کشت ،کاربردها عمومی ،کروماتوگرافی و…. است. که در آزمایشگاه ها شیمی ،زیست شناسی، میکروبیولوژی ،داروسازی ،غذایی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

تکنیک ها تولید آب از طریق دستگاه آب خالص ساز

تکنیک تقطیر آب : یک روش کاملاً سنتی که در آن با تبخیر آب و چگالش مجدد، آب مقطر حاصل می شود. به صورتی که ناخالصی ها در طرف باقی می مانند. در صورت احتیاج به خلوص بیشتر از آب 2 بار تقطیر استفاده می شود.

تکنیک فیلتراسیون : این روش که مدرن محسوب می شود در مقایسه با دستگاه تقطیر مصرف انرژی بسیار پایین تری دارد.

اشعه ماوراء بنفش یا uv : ،همانطور که از نامش مشخص است به کمک نور انجام می شود.

تکنیک تلفقی : تلفیقی از تکنیک ها گفته شده در بالا است.

دستگاه آب مقطر گیری

انواع فیلترهای آب خالص ساز

فیلتر کربن فعال : کربن به عنوان ماده ای که دارای قابلیت جذب سطحی است مقادیر قابل ملاحظه ای از ذرات معلق ،ترکیبات شیمیایی ،کلر ،گازها محلول در آب و باکتری ها می تواند توسط این ماده کم شود. به صورتی که طعم و بوی نامطبوع آب با استفاده از فیلتر کربن روی دستگاه آب خالص ساز تغییر می کند.

مطالب پیشنهادی
لیست تجهیزات آزمایشگاهی مهم

غشاء اسمز معکوس : با استفاده از این غشاء آب به بخش ها دیگر نفوذ کرده و ناخالص هایی مانند نیترات و مواد معدنی در بخش دیگر باقی می مانند. این عمل در دستگاه تصفیه آب با اعمال فشار اسمزی انجام می شود.

بستر رزینی : این بستر شامل رزین های گوناگون کاتیونی و آنیونی است. بستر رزینی در دستگاه آب خالص ساز می تواند یون های مضر موجود در آب را با یون های خنثی در ساختار خود جایگزین و حذف کند.

بر اساس میزان خالص سازی و کیفیت آب خروجی می توان دستگاه آب خالص ساز را دسته بندی کرد.

آب فوق خالص : آب عاری از هر گونه ماده ای است که اصطلاحاً به آن آب صفر می گویند. برای کاربردهای حساس مثل آنالیز   HPLC ، PCR، TOC استخراج از فاز جامد و غیره در آزمایشگاه های تحقیقاتی آب فوق خالص مورد استفاده قرار می گیرد.

آب خالص : برای مواردی مانند کروماتوگرافی یونی، طیف سنجی جذب اتمی ، طیف سنجی الکترومغناطیس و موارد بسیار دیگر کاربرد دارد.

آب معمولی : آب استانداردی که برای کاربردهای عمومی آزمایشگاهی مانند شستشوی ظروف ،آماده سازی بافر ، آماده سازی محیط کشت ،آماده سازی محلول PH  و … استفاده می شود.

آب خالص ساز

مزایای دستگاه

  • به حداقل رساندن حضور میکروارگانیسم ها و در نتیجه جلوگیری از آلودگی سیستم و خرابی
  • تشخیص نشت یابی خودکار
  • باعث کاهش اثرات مخرب ضریب و بهبود حد تشخیص
  • یک منبع مداوم و قابل اطمینان جهت تولید آب خالص
  • شناخته شده ترین و بهترین برند در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی
  • نصب و استفاده آسان از دستگاه
  • تعویض آسان فیلتر ها
  • مصرف حداقل انرژی
مطالب پیشنهادی
میکروسانتریفیوژ چیست؟
جمع بندی

از آنجایی که آب مهم ترین ماده مصرفی در فرایند تولید و همچنین رایج ترین ماده کاربردی در آزمایشگاه ها می باشد. تهیه آب با کیفیت از مسائل مهم و حیاتی می باشد. که وجود دستگاه آب خالص ساز اجتناب ناپذیر است. دستگاه آب خالص ساز تقریبا در تمامی آزمایشگاه ها شیمی ،زیست شناسی، میکروبیولوژی، داروسازی ،غذائی استفاده می شود. پارمیس طب با داشتن برندها معتبر دنیا آماده ارائه محصولات به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *