راهنمای خرید تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد

انواع شیکر آزمایشگاهی
دانستن انواع شیکر آزمایشگاهی
اردیبهشت 9, 1403
کاربرد هود لامینار
کارایی و کاربرد هود لامینار
تیر 3, 1403
انواع شیکر آزمایشگاهی
دانستن انواع شیکر آزمایشگاهی
اردیبهشت 9, 1403
کاربرد هود لامینار
کارایی و کاربرد هود لامینار
تیر 3, 1403

راهنمای خرید تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد

راهنمای خرید تجهیزات آزمایشگاهی

آزمایشگاه ها به تجهیزات و ابزارهای دقیق برای انجام آزمایش ها و تحقیقات نیاز دارند. تجهیزات آزمایشگاهی با توجه به رشته های مختلف در بازار وجود دارند. تفاوتی نمی کند که در طی انجام آزمایشات و تحقیقات سر و کار شما با پروتئین ، خون و کشت سلول باشد یا با آب و خاک کار کنید. برای انجام هر یک از آزمایشات به خرید تجهیزات آزمایشگاهی نیاز است. در این متن راهنمای خرید تجهیزات آزمایشگاهی مورد بررسی قرار می گیرد تا شما عزیزان بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

راهنمای خرید تجهیزات آزمایشگاهی

در زمان خرید تجهیزات آزمایشگاهی باید به نیازی که دارید فضای آزمایشگاه و بودجه خود توجه کنید. فضای آزمایشگاه و نیمکتی که دارید مشخص می کنند چه تعداد و ابعادی از یک وسیله برای شما مناسب است. خرید تجهیزات آزمایشگاهی با قیمت مناسب تنها در صورتی امکان پذیر است. که بدون واسطه و از وارد کننده مجموعه پارمیس طب تجهیز مورد نیاز را تهیه نمایید. در خصوص قیمت تجهیزات آزمایشگاهی در ابتدا باید نوع محصول مورد نیاز خود را مشخص کنید. دسته بندی تجهیزات آزمایشگاهی طیف گسترده ای را شامل می شود. از لوله آزمایش تا سمپلر و سانتریفیوژ که هر کدام براساس برند تولید شده دارای قیمت متفاوت می باشد.

تجهیزات آزمایشگاهی شامل طیف گسترده ای از ابزارها است که در آزمایشات مختلف استفاده می شود. فاکتورهای مانند نوع آزمایش، دقت آزمایش و محدودیت های بودجه در انتخاب تجهیزات مناسب نقش مهمی را ایفا می کنند. کاربری که قصد کار کردن با این ابزارها را دارد باید اطمینان حاصل کند که ابزار انتخابی با هدف کار آن هماهنگ باشد.

تجهیزات آزمایشگاهی چیست

دسته بندی تجهیزات آزمایشگاهی

در یک دسته بندی کلی تجهیزات آزمایشگاهی از نظر جنس مواد تشکیل دهنده و کاربردشان به دسته بندی های مانند لوازم شیشه ای آزمایشگاهی، لوازم پلاستیکی آزمایشگاه ، لوازم عمومی آزمایشگاه، تجهیزات ایمنی ، تجهیزات اندازه گیری و دستگاه ها می توان تقسیم کرد. هر کدام از این دسته بندی ها خود شامل زیر دسته بندی متعدد با محصولات متنوع از برندهای مطرح دنیا مانند Biosan ،Blue- ray، AFI  می باشند. در این مرحله کاربر با انتخاب دستگاه مورد نیاز با توجه به کیفیت ، امکانات و قیمت دستگاه ها می تواند برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی با مجموعه پارمیس طب هماهنگ شود.

انواع تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی شامل طیف گسترده ای از ابزارها و لوازم آزمایشگاهی است. که در قسمت زیر به آن ها اشاره شده است.

  • دستگاه های تجزیه و تحلیل : اسپکتروفتومتر، کروماتوگرافی، طیف سنج ها
  • لوازم آزمایشگاهی تست و اندازه گیری : میکروسکوپ، دماسنج
  • ابزارهای آزمایشگاهی عمومی : لابراتوار و شیشه آلات، ترموستات ها ، انکوباتور
  • تجهیزات ایمنی و ذخیره سازی : لوازم ایمنی ، یخچال
  • ابزارهای اصلی میز کار آزمایشگاه : شیکر و همزن ، ترازو
میکروسکوپ

میکروسکوپ‌ها از رایج‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی در هر نوع آزمایشگاه علمی هستند. از آن‌ها برای مشاهده اجسام در ابعاد میکرو استفاده می‌شود. در یک مجموعه پزشکی میکروسکوپ برای ارزیابی انواع مختلف سلول‌ها، شناسایی میکروارگانیسم‌هایی مانند انگل، باکتری و ویروس کاربرد دارد.

میکروسکوپ دو چشمی

سانتریفیوژ

سانتریفیوژها مایعات را بر اساس چگالی جدا می‌کنند. این امر با چرخاندن ظرف حاوی نمونه با سرعت بسیار بالا به دست می‌آید که باعث می‌شود نیروی گریز از مرکز، ماده سنگین‌تر را به سمت حاشیه بیرونی سوق دهد. هنگام خرید تجهیزات آزمایشگاهی توجه کنید که سانتریفیوژ در انواع و دور چرخش متفاوتی به فروش می‌رسد و لازم است با توجه به نیاز خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

انکوباتور

انکوباتورها محفظه‌های کنترلی هستند که برای مدیریت دما، رطوبت و همچنین سطح دی‌اکسید کربن نمونه‌ها هنگام آزمایش‌های خاص استفاده می‌شوند. بیشترین کاربرد انکوباتورها در زمینه میکروبیولوژی است.

راهنمای خرید تجهیزات آزمایشگاهی

اتوکلاو

از اتوکلاو برای استریل کردن نمونه‌ها و ابزارهای آزمایشگاهی مانند لوله‌ها، نوک پیپت، ظروف شیشه‌ای استفاده می‌شود. در این دستگاه از طریق دما، فشار و بخار استریل کردن انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *