معرفی کوره الکتریکی آزمایشگاهی

شیکر آزمایشگاهی
تعریف کامل شیکر آزمایشگاهی
دسامبر 26, 2021
نکات ایمنی آزمایشگاهی
موارد ایمنی که باید در آزمایشگاه رعایت شود.
ژانویه 23, 2022
شیکر آزمایشگاهی
تعریف کامل شیکر آزمایشگاهی
دسامبر 26, 2021
نکات ایمنی آزمایشگاهی
موارد ایمنی که باید در آزمایشگاه رعایت شود.
ژانویه 23, 2022

معرفی کوره الکتریکی آزمایشگاهی

کوره الکتریکی آزمایشگاهی یک محفظه گرمایشی است که از آن برای تبدیل مواد در حرارت و دماهای بالا استفاده می شود. این دستگاه دارای المنت های بسیار قوی در اطراف و یا سقف این محفظه می باشد. که سبب شده این محفظه عایق شده و بتواند دما و حرارت های بالا را تحمل کند. به همین خاطر این کوره از جنس خاص مانند سیمان نسوز و آجر نسوز و پنبه های نسوز ساخته می شود.

تعریف کوره الکتریکی آزمایشگاهی

همان طور که گفته شد کوره آزمایشگاهی یک محفظه گرمایش عایق شده است. که از این محفظه عایق شده به منظور تبدیل و پردازش مواد و نمونه ها، ذوب کردن فلزات و گرم کردن و سوزاند مواد استفاده می شود.
اصطلاح کوره برای گرمکن های حرارت مستقیم هم به کار برده می شود. که از این گرمکن ها که تامین کننده گرما و حرارت هستند. در صنایع شیمیایی برای انجام واکنش های شیمیایی استفاده می شود. منبع انرژی گرمایی کوره الکتریکی الکتریسیته است. از دیگر ویژگی های کوره الکتریکی آزمایشگاهی این است که دارای دقت دمایی بالایی هستند. که همین امر باعث شده تا این کوره ها کاربرد گسترده ای داشته باشند.

نکته : از آنجایی که حرارت این کوره ها به شدت بالا است در حین کار با آن ها باید توجه داشت که درب آن ها زیاد باز نماند. چرا که گرمای تولید شده داخلی آن خارج می شود.

ویژگی ها

از ویژگی های مهم کوره الکتریکی آزمایشگاهی این است که این کوره ها دارای ترموستات و ترموتر هستند. به اضافه اینکه می توان تایمر دیجیتال را هم در این کوره ها نصب کرد. جنس بدنه خارجی این کوره ها از ورقه های روغنی می باشد. که این ورقه ها با رنگ الکترواستایک پوشش داده شده اند. همچنین کوره های آزمایشگاهی یکی از حساس ترین تجهیزات آزمایشگاهی نیز بشمار می روند. اما در کنار این حساسیت بسیار پر استهلاک هستند و دلیل این امر تحمل حرارت و دمای بسیار بالا و کار کردن در مدت زمان طولانی است.

مطالب پیشنهادی
همه چیز درباره پی اچ متر

کوره الکتریکی

کاربردها

کوره های الکتریکی در صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی کاربرد گسترده ای دارند. از میان کاربردهای کوره الکتریکی آزمایشگاهی می توان به گرم و خشک کردن نمونه ها ،ذوب فلزات و سایر نمونه ها، تست شوک پذیری، استرایلیزاسیون نمونه ها، گرفتن خاکستر از نمونه ها،گرفتن تست های مخرب و تست های متالوژی و…. اشاره نمود. از کاربردهای وسیع این کوره ها در انجام کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی می باشد. که به منظور انجام آنالیزهای شیمیایی و گرما دادن به نمونه ها و فولاد تا دماهای بسیار بالا می باشد.

از جمله آزمایشگاه های که از کوره الکتریکی استفاده می کنند شامل آزمایشگاه های متالوژی،صنایع کالیبراسیون، صنایع پلیمر، صنایع پزشکی و دارویی، صنایع شیمی، مواد غذایی و دارویی، آزمایشگاه های نفت و گاز و….. می باشد.

قیمت و خرید کوره الکتریکی

در حالی که قصد خرید کوره الکتریکی آزمایشگاهی را دارید باید در زمان خرید به چند فاکتور توجه داشته باشید. که این موارد شامل محدوده دمایی کوره آزمایشگاهی، سایز کوره، نوع ترموکوپل، دیجیتال بوده کوره آزمایشگاهی و آنالوگ بودن آن می باشد.
البته که قیمت این دستگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم ترین آیتم های تعیین کننده قیمت کوره آزمایشگاهی کیفیت کوره و مقاومت عایق کوره و قابلیت های دمای کوره آزمایشگاهی می باشد. امروزه این دستگاه یکی از الزامات ابزارهای آزمایشگاهی محسوب می شود و شرکت پارمیس طب این محصول را با کیفیت عالی عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *