شناختن انواع ترازو آزمایشگاهی

یخچال و فریزر آزمایشگاهی
یخچال و فریزر آزمایشگاهی
ژانویه 10, 2021
هات پلیت آزمایشگاهی چیست؟
فوریه 14, 2021
یخچال و فریزر آزمایشگاهی
یخچال و فریزر آزمایشگاهی
ژانویه 10, 2021
هات پلیت آزمایشگاهی چیست؟
فوریه 14, 2021

شناختن انواع ترازو آزمایشگاهی

ترازو-آزمایشگاهی

ترازو آزمایشگاهی یک ابزار دقیق برای اندازه گیری وزن اجسام و ماده ها می باشد. ترازو از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی برای اکثر آزمایشگاه ها به حساب می آید. در آزمایشگاه به خاطر حساسیت بالا در توزین، دقت ترازو باید بسیار دقیق و درست باشد. در بین انواع ترازو آزمایشگاهی برخی آزمایشگاه ها احتیاج به ترازو دیجیتالی دارد که بتواند رطوبت موجود در مواد را مورد مقایسه و سنجش قرار دهد.

انواع ترازو آزمایشگاهی

از انواع ترازو ها می توان به نام های ترازوی دو رقم اعشار، سه رقم اعشار، چهار رقم اعشار، پنج رقم اعشار و… اشاره کرد. این نامگذاری بر اساس تعداد کل رقم های دو طرف اعشار ترازو می باشد. به طور مثال ترازوی 0.0001 گرم ترازوی پنج رقم اعشار گفته می شود .
در انواع ترازو آزمایشگاهی قابلیت های متفاوتی را با توجه به برند، کیفیت و دقت ترازو می توانیم مشاهده کنیم. از جمله قابلیت ها اتصال به رایانه و چاپگر، شمارش قطعه و پارسنگ که از بدیهی ترین توانایی های است که یک ترازو باید دارا باشد. از دیگر قابلیت ها اندازه گیری به واحد های وزنی مختلف، صفر کننده خودکار، تست خودکار و زمان ثابت شدن وزن کوتاه که یک ترازو دیجیتالی دارد. برخی دیگر از ترازوها ویژگی کالیبراسیون را به صورت خودکار دارند.

ترازو آزمایشگاهی

ترازوی آنالیتیکال

برای اندازه گیرهای درست و دقیق وزنی مورداستفاده قرار می گیرد. در زمان انتخاب ترازو باید به این موارد هزینه ، دوام، قابلیت تکرار و طیف اندازه گیری توجه داشت. طیف اندازه گیری این دستگاه از میکروگرم تا میلی گرم را شامل می شود. هزینه های ترازو آنالیتیکال مختلف است اما به خاطر طول عمر بالا، ارزش سرمایه گذاری را دارد.

مطالب پیشنهادی
اولترا فریزر آزمایشگاهی چیست؟

نکات مهم در هنگام انتخاب ترازو

در زمان انتخاب و خرید انواع ترازو آزمایشگاهی می بایست با توجه به نوع کاربرد موارد زیر را در نظر داشته باشید .

  • دقت ترازو
  • ظرفیت ترازو
  • سرعت پاسخ دهی
  • دارای صفحه نمایش دیجیتال LED
  • قابلیت کالیبراسیون داخلی
  • قابلیت تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر
  • دارای شمارشگر ، محاسبه درصد و مقایسه کننده

ترازو آزمایشگاهی

قیمت ترازو آزمایشگاهی

قیمت ترازو بسیار مختلف و دارای تفاوت‌های بسیار است. به‌طور طبیعی قیمت ترازو ساخت ایران مناسب‌تر و ارزان‌تر از قیمت ترازو  وارداتی است، و در بین انواع ترازو آزمایشگاهی وارداتی نیز اختلاف قیمت به شکل بسیار بارز و مشخص دیده می‌شود. قیمت این دستگاه در برندهای مختلف ، با توجه به سابقه ساخت و توانائی‌های ترازو، دارای اختلاف بسیار زیادی است.
برخی از انواع ترازوها دارای بیشترین توانائی‌های ممکن هستند و به صورت طبیعی قیمت ترازو با قابلیت‌های بسیار، بالاتر از انواع ترازو کم‌ قابلیت‌تر هستند. نام برند که نشانگر تجربه و کارایی ساخته‌های آن شرکت است نیز تاثیر مستقیم در قیمت این وسیله دارد. نکته مهم دیگر پیش از خرید ترازو آزمایشگاهی مشخص کردن قابلیت‌های مورد نظر شماست، مثلا اگر شما این وسیله را برای آزمایشگاه فیزیک خود لازم دارید، و نیاز به اندازه‌گیری چگالی مواد دارید، پس باید در خرید ترازو این مورد را در نظر داشته باشید، و همین‌طور نیاز به زیرکشی یا هر امکان دیگری مشخص‌کننده نوع ترازوی آزمایشگاهی مورد نیاز شماست.

پیشنهاد می کنیم برای دیدن انواع ترازوهای آزمایشگاهی به سایت پارمیس طب به نشانی www.parmisteb.com مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *