دستگاه نانو دراپ چیست؟

دستگاه ریل تایم پی سی آر
آشنایی با دستگاه ریل تایم پی سی آر
سپتامبر 17, 2023
دیسپنسر آزمایشگاهی
دیسپنسر آزمایشگاهی
اکتبر 29, 2023
دستگاه ریل تایم پی سی آر
آشنایی با دستگاه ریل تایم پی سی آر
سپتامبر 17, 2023
دیسپنسر آزمایشگاهی
دیسپنسر آزمایشگاهی
اکتبر 29, 2023

دستگاه نانو دراپ چیست؟

دستگاه نانو دراپ

هر نمونه ای که در آزمایشگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد احتیاج به سنجش غلظت دارد. دستگاه نانو دراپ از جمله تجهیزات آزمایشگاهی است که این امکان را فراهم می آورد تا بتوانید چندین نمونه مختلف را به سرعت اندازه گیری کنید.

در واقع دستگاه نانو دراپ به این صورت است که برای نگهداری نمونه از سیستم کشش سطحی استفاده می‌کند. در واقع به کمک این سیستم نمونه به طور کامل در جای خود در بین دو فیبر نوری جایگذاری می‌شود. از این‌رو امکان سنجش و آنالیز نمونه‌های غلیظ حتی بدون نیاز به هیچ‌گونه رقتی فراهم است. از طریق این فناوری پیشرفته نانو دراپ‌ها قادرند که غلظت نمونه‌های آزمایشگاهی را تا ۲۰۰ برابر بیشتر از کووت استاندارد اندازه گیری نمایند.

نانو دراپ این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به سرعت و سهولت غلظت نمونه‌هایی همچون اسیدهای نوکلئیک و پروتئین‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید.

نانو دراپ

اجزای اصلی دستگاه نانو دراپ

این دستگاه دارای سه بخش اصلی شامل یک منبع تامین کننده نور است. که نور را با طول موج خاصی به نمونه مورد نظر می تاباند .مورد دیگر بستری است که برای لود نمونه استفاده می شود. و در آخر یک کندانسور که به منظور جذب و نمایش نور عبور داده شده از نمونه در دستگاه تعبیه شده است.

نحوه کار با نانو دراپ

  1. نخست حجم کوچکی از نمونه موردنظر را در حد یک الی دو میکرولیتر از طریق سمپلر بردارید و آن را با دقت بر روی سطح آشکارسازی بگذارید.
  2. در مرحله بعد بازوی نمونه را ببندید تا اندازه گیری توسط نرم افزار نصب شده بر روی رایانه انجام گیرد.
  3. پس از این‌که اندازه گیری به اتمام رسید، بازوی نانو دراپ را باز نمایید و بخش‌های بالایی و پایینی آن را توسط یک پارچه آعشته به آب مقطر پاک کنید. توجه داشته باشید که تمیز کردن این قسمت‌ها پس از هر بار اندازه گیری ضروری است؛ زیرا مانع از انتقال نمونه‌ها می‌شود.
مطالب پیشنهادی
ترازوی آنالیتیکال چه نوع ترازوی است؟

کارایی این دستگاه

دستگاه نانو دراپ برای تست مولکولی و اندازه گیری DNA و RNA کاربرد دارد. البته که استفاده از این ابزار بعد از شیوع ویروس کرونا به منظور تشخیص این بیماری رواج پیدا کرد. استفاده از نانو دراپ در آزمایشگاه امروزی مزایای بسیار زیادی را به همراه  دارد یکی از برترین مزایای این دستگاه پرکاربرد آن است که می توانید تعداد زیادی را نمونه را در عرض چند دقیقه به صورت هم زمان اندازه گیری نماید.

دستگاه نانو دراپ

جمع بندی

دستگاه نانو دراپ برند blue-ray  از محصولات ارائه شده توسط پارمیس طب می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران و مشاوران این مجموعه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *