آشنایی با دستگاه ریل تایم پی سی آر

معرفی سمپلر آزمایشگاهی
معرفی سمپلر آزمایشگاهی
سپتامبر 3, 2023
دستگاه نانو دراپ
دستگاه نانو دراپ چیست؟
اکتبر 1, 2023
معرفی سمپلر آزمایشگاهی
معرفی سمپلر آزمایشگاهی
سپتامبر 3, 2023
دستگاه نانو دراپ
دستگاه نانو دراپ چیست؟
اکتبر 1, 2023

آشنایی با دستگاه ریل تایم پی سی آر

دستگاه ریل تایم پی سی آر

ریل تایم تکنیکی است برای نظارت بر پیشرفت واکنش PCR در زمان واقعی استفاده می شود. در همین زمان مقدار نسبتا کمی از محصول  PCR را می توان کمی سازی کرد. در واقع این تکنیک براساس تشخیص فلورسانس تولید شده توسط یک مولکول گزارشگر پروب است که با ادامه واکنش افزایش می یابد. دستگاه ریل تایم پی سی آر که هدف اصلی از این سیستم نشان گذاری ژن های موجودات زنده می باشد. که مسیر کل مجموعه ژنومی منتهی به ساخت محصولاتی از جنس RNA و پروتئین می شود. در واقع RNA یا ریبونوکلویک اسید های یک سلول می تواند قادر به تعیین خصوصیت و وجه تمایز یک سلول در سطح فنوتیپی دارد و نیز نشان می دهد در چه سطحی آن خصوصیت را بروز می دهد.

ویژگی های دستگاه ریل تایم

دستگاه ریل تایم پی سی آر جدیدترین محصول خانواده محصولات تشخیصی مولکولی Biosan است. فناوری تبرید حرارتی بالغ، منبع نور کاملاً جدید و طراحی مسیر نور را به کار گرفته است. قدرت جریان ثابت منحصر به فرد و روش کنترل دما 6 منطقه ای مستقل از سرعت بیشتر،تجزیه و تحلیل کمی فلورسانس پایدار محصول، با حفظ عالی بودن آن عملکرد در مصرف کم انرژی این محصول با پیکربندی های مختلف برای انتخاب ماژولار شده است.

در ضمن با اضافه شدن عملکردهایی از جمله کنترل دمای مستقل، ذخیره دمای پایین نمونه 4 درجه سانتیگراد و رطوبت زدایی خودکار این دستگاه به طور جامع تنظیمات افزایش خودکار و بهبود تجربه کاربر را انجام می دهد. بنابراین، به طور کامل تقاضای تحقیقات علمی و تشخیص بالینی را برآورده می کند.

مطالب پیشنهادی
کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

ریل-تایم-ترمال-سایکلر

مزایای این دستگاه نسبت به PCR معمولی

  • سریعتر از PCR معمولی.
  • پیچیدگی کمتر در تعیین کمیت نمونه و غیره
  • بنابراین، بر خلاف PCR آماده سازی معمولی، ریل تایم PCR اجازه می دهد تا موفقیت واکنش چندگانه PCR به طور خودکار پس از چند سیکل، بدون تجزیه و تحلیل جداگانه هر واکنش تعیین شود و از مشکل “منفی کاذب” جلوگیری می کند.
  • بازده واکنش را می توان دقیقاً محاسبه کرد.

کاربردها

مطالعه بیان ژن

شناسایی گونه های ناشناخته

تشخیص بیماری های عفونی

درج ژن و مطالع ژن درمانی

مطالعه جهش و سلول های سرطانی

ابزارهای مهندسی ژنتیک و مطالعه ویروسی

دستگاه ریل تایم پی سی آر 5کاناله

جمع بندی

امروزه این دستگاه با داشتن حساسیت بسیار بالا و سهولت در انجام کار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پارمیس طب از ارائه کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی با برندهای معروف دنیا می باشد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از همکاران ما مشاوره و راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *