تجهیزات آزمایشگاهی چیست؟

دیسپنسر آزمایشگاهی
دیسپنسر آزمایشگاهی
اکتبر 29, 2023
میکروسانتریفیوژ
میکروسانتریفیوژ چیست؟
دسامبر 3, 2023
دیسپنسر آزمایشگاهی
دیسپنسر آزمایشگاهی
اکتبر 29, 2023
میکروسانتریفیوژ
میکروسانتریفیوژ چیست؟
دسامبر 3, 2023

تجهیزات آزمایشگاهی چیست؟

تجهیزات آزمایشگاهی چیست؟

تجهیزات آزمایشگاهی چیست؟ در یک آزمایشگاه از وسایل ساده مانند شیشه نمونه ، ترازوی آزمایشگاهی، هود و دماسنج گرفته تا وسایل پیشرفته ای مانند میکروسکوپ و سانتریفیوژ وجود دارد.  تجهیزات آزمایشگاهی بسته نوع آزمایش که می خواهید انجام دهید و همچنین فضای که در اختیار شما قرار دارد می توانید لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. برای خرید لوازم آزمایشگاهی از فروشگاه ها و شرکت های معتبر مانند مجموعه پارمیس طب کمک بگیرید.

 تجهیزات آزمایشگاهی چیست؟

هر کدام از وسایل که در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد کاربرد خاصی دارند. تعدادی از تجهیزات آزمایشگاهی هستند که وجود آن ها در هر آزمایشگاهی ضروری است. برخی از آن ها وسایل ساده و برخی نیز پیشرفته هستند.

یخچال و فریزر آزمایشگاهی : از جمله تجهیزات آزمایشگاهی که برای نگهداری بهتر فراورده های زیستی ، داروها و مواد شیمیایی که نیاز به خنک سازی دارند به کار می روند.

هات پلیت و همزن ها : از لوازم آزمایشگاهی هستند که برای گرم کردن و یکنواخت سازی نمونه ها استفاده می شود.

ترازو آزمایشگاهی : برای سنجش مقدار اجسام استفاده می شود. ترازوهای آنالیتیکال ترازوی دقیق با قابلیت خواندن تا یک دهم میلی گرم یا یک ده هزارم گرم است.

سانتریفیوژ : این قطعه آزمایشگاهی که توسط موتور هدایت می شود و نمونه ها را با سرعت بالایی می چرخاند. در واقع این دستگاه با استفاده از اصل رسوب گذاری کار می کنند و با استفاده از شتاب گریز از مرکز برای جداسازی مواد با تراکم بیشتر استفاده می شود.

ترموبلاک : برای گرم کردن نمونه ها استفاده می شود.

مطالب پیشنهادی
موارد ایمنی که باید در آزمایشگاه رعایت شود.

کوره الکتریکی : برای ذوب برخی مواد و خاکستر گیری کاربرد دارد.

همزن یا شیکر : برای مخلوط کردن و همزدن مایعات کاربرد دارد.

آب مقطر گیری : دستگاهی است که آب را به مرحله بخار می رساند. بنابراین آب را از ناخالصی ها نامتعارف جدا می کند.

تجهیزات آزمایشگاهی چیست

نکات مهم برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی

  • در ابتدا لازم است یک لیست از لوازمی که می خواهید تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند تا دچار سردرگمی در زمان خرید نشوید.
  • مشتریان به دلیل نداشتن آگاهی کافی از محصولات با کیفیت و معتبر امکان دارد به سراغ فروشگاه ها شناخته نشده با محصولات نامناسب بروند.
  • طراحی فضای آزمایشگاه نباید با طراحی نامناسب مانع از توقف جریان عملکرد دستگاه ها شود. در واقع کار با تجهیزات آزمایشگاهی باید به قدری حساب شده باشد تا جواب درستی از آزمایشات حاصل شود.
جمع بندی

با توجه به لیست تجهیزات آزمایشگاهی که توضیح داده شد و با کاربرد و ویژگی آن ها آشنا شدید. به این خاطر که در زمان خرید وسایل آزمایشگاهی دچار سردرگمی و اشتباه نشوید و به راحتی بتوانید تجهیز مورد نظر خود را تهیه کنید. البته که همکاران ما در شرکت پارمیس طب آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *