دستگاه هود لامینار آزمایشگاهی

یخچال آزمایشگاهی
مشخصات و ویژگی های یخچال آزمایشگاهی
ژوئن 11, 2023
روش های مراقبت از تجهیزات آزمایشگاهی
جولای 16, 2023
یخچال آزمایشگاهی
مشخصات و ویژگی های یخچال آزمایشگاهی
ژوئن 11, 2023
روش های مراقبت از تجهیزات آزمایشگاهی
جولای 16, 2023

دستگاه هود لامینار آزمایشگاهی

دستگاه هود لامینار

دستگاه هود لامینار که به هود میکروبی معروف است.  این دستگاه از نمونه های آزمایشگاهی درون محفظه نگهداری می کند تا از ذرات آلوده گرد و خاک و میکروب ها محافظت شوند. در این دستگاه هوا با استفاده از فیلتر های تصفیه شده  هوای پاک به محیط کاری منتقل می شود. این دستگاه با توجه به استفاده از یک جریان یک طرفه محیطی برون آلودگی فراهم می آورد.

ساختار هود لامینار

کابین بیرون آن از ورق آهنی با پوشش رنگ الکترو استاتیک صاف بوده تا مانع ورود هر گونه آلودگی شود. ساختار داخلی هود از ورق استیل ۳۰۴ طراحی می شود تا کاربر به راحتی مانع جمع آوری باکتری ها شود. جریان هوایی که در زیر هود لامینار در حال عبور است. بصورت یکنواخت در تمام سطح هود پخش می شود تا باز هم مانع ورود آلودگی شود. این دستگاه مجهز به یک پری فیلتر در قسمت ورودی هوای تازه است که ذرات معلق در هوا را فیلتر می کند و یک فیلتر هپای در قسمت خروجی دستگاه جهت خروج هوا نصب شده است و بدین شکل هوا کاملا تصفیه می شود.

دو نوع جریان هوا در هود های لامینار جریان دارند. جریان افقی که هوا بصورت افقی به سطحی هود جریان می یابد و جریان عمودی که هوا بصورت عمودی به سمت پایین در منطقه ی کار جریان می یابد.

هودلامینار

دسته بندی انواع کلاس دستگاه هود لامینار

هود لامینار کلاس 1 از جهت طراحی مشابه هود شیمیایی است و نسبت به دیگر انواع هود ساده تر است. این دستگاه برای محافظت محیط و اپراتورهای آزمایشگاه کاربرد دارد.

مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید تجهیزات آزمایشگاهی

هود لامینار کلاس 2 محیط آزمایشگاه اپراتورها و نمونه های آزمایشگاهی را در برابر آلودگی ها خطرناک محافظت می کند.

هود لامینار کلاس 3 بالاترین سطح ایمنی را ایجاد می کند. دستگاه هود لامینار کلاس 3 سبب ایجاد یک محیط غیر قابل نفوذ برای هوای آلوده ،مواد عفونی و عوامل بیماری زای انسانی می باشد به همین خاطر این نوع  هود بیشترین کارایی دارد.

ابعاد این دستگاه باید متناسب با فضای که در آزمایشگاه در دسترس دارید هود لامینار را در دو نوع عمودی و افقی در بازار موجود می باشد. دستگاه هود لامینار می تواند الگوهای وزش هوای متنوعی را ارائه می نماید و بسته به آن در محیط ها مختلف کابرد دارد.

هود لامینار از محفظه ای به جنس استیل ضد زنگ یا فلز ساخته شده است این دستگاه هیچ گونه درز یا فضای خالی ندارد تا محیطی را برای رشد قارچ و جرم مناسب باشد.

دستگاه هودلامینار SAFE3

تفاوت هود لامینار با دیگر هودها

  • جریان هوا در تمام سطح کابین هود یکنواخت و به سمت کف هود است.
  • کابین این هود از شیشه یا فایبر گلس است که به دو حالت دستی یا برقی کنترل می شود.
  • هوای خروجی این هود ها دارای فیلتر هپا است تا از ورود هر گونه آلودگی جلوگیری شود.
  • این هود ها مجهز به لامپ uv جهت ضدعفونی کردن محیط است.
جمع بندی

مجموعه پارمیس طب ارائه دهنده تجهیزات آزمایشگاهی از برندهای معتبر دنیا می باشد و برای اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران و مشاوران متخصص این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *