انتخاب بهترین تجهیزات آزمایشگاهی

آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی
آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی
ژانویه 28, 2024
آون آزمایشگاهی چیست؟
آون آزمایشگاهی چیست؟
مارس 16, 2024
آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی
آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی
ژانویه 28, 2024
آون آزمایشگاهی چیست؟
آون آزمایشگاهی چیست؟
مارس 16, 2024

انتخاب بهترین تجهیزات آزمایشگاهی

بهترین تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی شامل وسایلی هستند که در آزمایشگاه شیمیایی و کنترل کیفی مورد استفاده قرار می گیرند. هدف استفاده از بهترین تجهیزات آزمایشگاهی است تا بتوانید نتایج دقیق و درستی بگیرید.

لیست بهترین تجهیزات آزمایشگاهی

اتوکلاو: یکی از مهم ترین و پرفروش ترین تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه می باشد. که کار اصلی آن استریل کردن نمونه ها با استفاده از فرایند گرم کردن با بخار می باشد. در نهایت دستگاه اتوکلاو با عملکرد خود سبب استاندارد شدن سطح ایمنی مواد دارویی خواهند شد.

شیکر: از جمله پرکاربردترین و بهترین تجهیزات آزمایشگاهی که به منظور مخلوط کردن و همگن کردن مواد و سیالات در که آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت این دستگاه به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و سرعت انجام واکنش شیمیایی را بالا می برد.

سانتریفیوژ: این دستگاه با استفاده از نیرو گریز از مرکز به جداسازی اجزای موجود در یک ماده می پردازد. این دستگاه پرکاربرد در آزمایشگاه های خون ، شیمیایی، صنایع پزشکی و محصولات دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

هود آزمایشگاهی: در محیط آزمایشگاهی به دلیل انجام انواع و اقسام واکنش شیمیایی ممکن است بخارات و گازهای سمی در فضای آزمایشگاه سلامت افراد درون آزمایشگاه را با خطراتی مواجه نماید. به همین دلیل وجود دستگاه مناسب برای تهویه هوا در آزمایشگاه های شیمیایی الزامی می باشد.

هات پلیت: یکی از پروفروش ترین و بهترین تجهیزات آزمایشگاهی هات پلیت می باشد. این دستگاه به عنوان یک صفحه حرارتی برای گرم کردن و حل شدن مواد موجود در محلول مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب پیشنهادی
آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی

ویژگی تجهیزات آزمایشگاهی

​به تجهیزات آزمایشگاهی، استاندارد می‌گوییم که دارای ویژگی‌های زیر باشد

از بهترین کیفیت و مواد اولیه درجه یک تهیه شده باشد

دستگاه‌های آزمایشگاهی، تخمینی دقیق را نشان دهند

تجهیزات، مقاومت کافی در برابر گرما و سرما داشته باشند

نکات مهم برای خرید بهترین تجهیزات آزمایشگاهی  

​هنگامی که تصمیم به خرید تجهیزات آزمایشگاهی دارید، باید فاکتورهایی را مدنظر داشته باشید. این فاکتورها عبارتند از

کاربرد لوازم آزمایشگاهی

اینکه بدانید در رابطه ‌با حوزه کاری‌تان چه تجهیزاتی نیاز دارید و دقیقاً با کاربرد هر کدام آشنا باشید، نه تنها می‌توانید مؤثرتر به آزمایش‌های مدنظرتان بپردازید، بلکه در بسیاری از هزینه‌های اضافی نیز صرفه‌جویی کرده‌اید.

جنس تجهیزات آزمایشگاهی

هر چه جنس تجهیزات آزمایشگاهی که خریداری می‌کنید، باکیفیت‌تر باشد، هم دیرتر خراب شده و هم در مدت طولانی‌تری بدون صرف هزینه اضافی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

خرید از فروشگاهی معتبر

اگر می‌خواهید دو فاکتور قبلی ذکر شده را در کنار هم داشته باشید، باید بگوییم که حتماً از فروشگاهی معتبر مانند پارمیس طب نسبت به خرید انواع لوازم آزمایشگاهی اقدام کنید.

تجهیزات آزمایشگاهی

جمع بندی

به طور کلی می توان گفت استفاده از تجهیزات ازمایشگاهی به منظور بهینه سازی و افزایش راندمان کاری در ازمایشگاه کاربرد دارند برخی از این تجهیزات به دلیل عملکرد ویژه ای که نشان می دهد بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و جز بهترین تجهیزات ازمایشگاهی شناخته می شود در واقع این تجهیزات به طرز شگفت انگیزی سبب پیشرفت تولید و فراوری محصولات در ازمایشگاه می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *