آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی

دستگاه میکروسکوپ آزمایشگاهی
دستگاه میکروسکوپ آزمایشگاهی
دسامبر 31, 2023
بهترین تجهیزات آزمایشگاهی
انتخاب بهترین تجهیزات آزمایشگاهی
فوریه 18, 2024
دستگاه میکروسکوپ آزمایشگاهی
دستگاه میکروسکوپ آزمایشگاهی
دسامبر 31, 2023
بهترین تجهیزات آزمایشگاهی
انتخاب بهترین تجهیزات آزمایشگاهی
فوریه 18, 2024

آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی

آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی شامل انواع دستگاه ها، لوازم و ابزار مورد استفاده در آزمایشگاه های تحقیقاتی و علمی می باشد. در واقع این حوزه بسیار گسترده و وسیع است که در آزمایشگاه های مختلف کاربرد دارد. بنابراین آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی اهمیت بالایی دارد. چرا که اطلاعات داشتن از این دستگاه به شما در زمان خرید وسایل آزمایشگاه بسیار کمک می کند.

آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی کاربردی

میکروسکوپ آزمایشگاهی

این دستگاه برای بزرگ نمایی اجسام بسیار ریز مورد استفاده قرار می گیرد. میکروسکوپ دارای دسته بندی های مختلف می باشد که براساس نیاز آزمایشگاه می توانید از میان آن ها انتخاب کنید.

هود آزمایشگاهی

این وسیله برای جلوگیری از آلودگی در آزمایشگاه با دود یا گازهای ناشی از واکنش شیمیایی کاربرد دارد.

پی اچ متر

این ابزار پرکاربرد در آزمایشگاه که با نمایش اطلاعات عددی، برحسب تعداد یون هیدروژن، اسیدی یا باز بودن محلول را مشخص خواهد شد. حتما که داشتن آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی در زمان خرید بسیار موثر و مثبت است. اما کمک گرفتن از یک کارشناس متخصص در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی شما را سریع تر به نتیجه دلخواه می رساند.

انکوباتور

دستگاه انکوباتور از جمله تجهیزات آزمایشگاهی است که با فراهم کردن شرایط مناسب دما، رطوبت، اکسیژن و…. امکان رشد و کشت را برای نمونه های سلولی فراهم می کند. که بیشتر از این دستگاه در آزمایشگاه هایی که بر روی نمونه های سلولی تحقیق و بررسی می کند مورد استفاده قرار می گیرد.

آون آزمایشگاهی

از این دستگاه برای خشک کردن ، استریل کردن ظروف و شیشه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که در آزمایش، داشتن دما ثابت جهت خشک کردن سریع که در طول فرایند یکنواخت باشد اهمیت بالایی دارد.

مطالب پیشنهادی
عملکرد و کارایی هود شیمیایی آزمایشگاهی
اتوکلاو

اتوکلاو برای استریل کردن لوازم آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت استریل کردن فرایندی است که در آن میکروارگانیسم ها و عوامل انتقال دهنده از جمله قارچ ، باکتری ، هاگ و ویروس از سطح اجسام پاکسازی شود.

آشنایی با تجهیزات آشنایی

شیکر

شیکر از جمله تجهیزات آزمایشگاهی برای مخلوط کردن مایعات است و به نوعی مانند کاتالیزور عمل می کند.

یخچال و فریزر آزمایشگاهی

فریزر از مهمترین تجهیزات آزمایشگاه و از اصلی ترین دستگاه های برودتی و سرمایشی در آزمایشگاه ها می باشد. فریزر دستگاهی است که از یک وسیله خنک کننده به همراه یک عایق مناسب از انتقال دما به خارج این محفظه جلوگیری می کند. بخاطر حساسیت بالای بعضی از مواد و نمونه ها در رابطه با نگهداری نیاز به دقت دمایی بالا در دستگاه می باشد که معمولا فریزر توانایی انجام این کار را دارد.

بن ماری

بن ماری یا همان حمام آب دستگاهی است که در بیشتر آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بن ماری برای گرما دادن ارلن یا مواد آزمایشگاهی در محدوده دمایی مشخص استفاده می شود. این دستگاه دارای یک برد دیجیتال برای تنظیم دما و تایمر و یک المنت حرارتی می باشد.

جمع بندی

هر یک از تجهیزات آزمایشگاهی که مورد استفاده قرار می گیرد کاربرد خاصی دارد. در واقع تعدادی از وسایل آزمایشگاهی هستند که وجود آن ها در هر آزمایشگاهی ضروری است. البته که برخی آن ها وسایلی ساده و برخی نیز پیشرفته است. با توجه تحقیقات و آزمایشاتی که می خواهید انجام دهید نیاز به دستگاه متناسب با آن دارد. که این راهنمایی را می توانید از مشاوران و همکاران ما در مجموعه پارمیس طب کسب نمایید. این شرکت ارائه کننده انواع برندهای معتبر و مطرح دنیا مانند  Biosan ،Blue- ray، AFI  می باشد.

مطالب پیشنهادی
دستگاه رفرکتومتر چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *