معرفی هود لامینار

فلورومتر
معرفی دستگاه فلورومتر
دسامبر 11, 2022
چمبر آزمایشگاهی دما و رطوبت
شناختن چمبر دما و رطوبت
ژانویه 8, 2023
فلورومتر
معرفی دستگاه فلورومتر
دسامبر 11, 2022
چمبر آزمایشگاهی دما و رطوبت
شناختن چمبر دما و رطوبت
ژانویه 8, 2023

معرفی هود لامینار

هود لامینار آزمایشگاهی

هود لامینار آزمایشگاهی یکی از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی است. از وسایل ضروری در آزمایشگاه می باشد که به صورت تخصصی از آن در آزمایشگاه ها پزشکی ،داروشناسی ،الکترونیک و صنعتی استفاده می شود. هود لامینار یا هود میکروبی یک محفظه فیزیکی از جنس استیل و ضد زنگ با پوشش رنگ کوره ای است. که هیچ گونه شکاف یا درزی نداری و از ورود و رشد هر گونه قارچ و باکتری جلوگیری می کند. این دستگاه به شکل جریان آرام خطی که با استفاده از یک فیلتر کار می کند و قادر است هوای داخل اتاق و محیط اطراف را مکیده و سپس ذرات آلوده را از آن جدا کرده و در نهایت هوا تصفیه شده را به محیط باز می گرداند.

هودهای آزمایشگاهی دارای فن و فیلتر های بسیار قوی هستند که به کمک آن ها می توانند هر گونه بخارهای سمی و خطرناک موجود در هوا را تهویه کند و از وقوع انفجار یا هر نوع سوختگی حاصل از حرارت و مواد شیمیایی جلوگیری کنند. در نتیجه تهویه مناسب ،ایمنی و سلامت در محیط کار و آزمایشگاه مهم ترین کاربرد هودها آزمایشگاهی مانند هود لامینار است.

اجزاء تشکیل دهنده هود لامینار آزمایشگاهی

  • بدنه دستگاه دارای دو بخش پایه و کابین است
  • لامپ UV برای استریل سازی
  • محفظه اصلی کار از جنس استیل ضد زنگ است
  • موتور الکتریکی
  • فیلتر HEPA
  • درب محفاظ متحرک یا ثابت شیشه ای
  • سیستم هشدار و صفحه کلید کنترل دستگاه

هود لامینار آزمایشگاهی

انواع هود لامینار

هودها بر اساس جریان عبوری هوا و ماهیت نمونه ها مورد آزمایش دارای کلاس 1 و 2 و 3 هستند.

مطالب پیشنهادی
آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی
هود لامینار کلاس 1

این هود برای محافظت افراد حاضر و کارکنان آزمایشگاه و محیط ها تحقیقاتی و کلینیکی کاربرد دارد. البته این قابلیت را دارد که در صورت نصب فیلتر با تصفیه بالا در آزمایشگاه میکروبیولوژی نیز استفاده شود. از جهت ظاهری بسیار شبیه هود میکروبی می باشد. البته از این دستگاه نمی توان برای جلوگیری از نفوذ آلودگی به محیط ها کشت سلولی و انواع بافت ها استفاده کرد.

هود لامینار کلاس 2

از این نوع دستگاه می توان برای محیط هایی که نیاز به ضد عفونی و جلوگیری از نفوذ قارچ ها و باکتری ها به داخل نمونه کشت سلولی وجود دارد استفاده کرد.

هود لامینار کلاس 3

این دستگاه عایق بسیار مناسبی برای گازها است. و تجهیز مناسبی برای فراهم نمودن محیط مناسب برای نمونه های مانند پاتوژن است. این نوع از هود برای کار با مواد خطرناک گزینه خوبی است و به دلیل ساختار قوی و انعطاف پذیری که دارد در بیمارستان ها ،مراکز تولید واکسن و مراکز آزمایشگاهی کاربرد دارد.

هود لامینار آزمایشگاهی

کاربرد هود لامینار

این نوع هود کاربرد زیادی در جداسازی آلودگی مانند قارچ ها و باکتری ها از هوای محیط دارد. در واقع با استفاده از هود لامینار محیط آزمایشگاهی عاری از هر گونه ذرات آلوده کننده خواهیم داشت. درنهایت می توان گفت هودهای لامینار محیط هایی را ایجاد می کند که هوای تمیز دارند و مناسب برای انجام یک سری کارها آزمایشگاهی هستند.

از دیگر کاربردهای آن می توان اشاره کرد که امکان استفاده از مواد و وسایل بزرگ که در هودها دیگر جا نمی شود.

مطالب پیشنهادی
شناخت انواع اینکوباتور آزمایشگاهی
قیمت هود

با توجه به نوع دستگاه و نیازهای شما قیمت انواع هود می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این بر اساس وضعیت بازار قیمت این دستگاه ممکن است بانوسان هایی رو به رو شود. به همین خاطر اگر قصد خرید تجهیزات آزمایشگاهی را دارید برای خرید مناسب و درست می توانید با همکاران ما در شرکت پارمیس طب در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *