شناختن چمبر دما و رطوبت

هود لامینار آزمایشگاهی
معرفی هود لامینار
دسامبر 25, 2022
دستگاه ورتکس آزمایشگاهی
آشنایی با دستگاه ورتکس آزمایشگاهی
ژانویه 22, 2023
هود لامینار آزمایشگاهی
معرفی هود لامینار
دسامبر 25, 2022
دستگاه ورتکس آزمایشگاهی
آشنایی با دستگاه ورتکس آزمایشگاهی
ژانویه 22, 2023

شناختن چمبر دما و رطوبت

چمبر آزمایشگاهی دما و رطوبت

چمبر آزمایشگاهی از جمله تجهیزات آزمایشگاهی هستند که تاثیر مستقیمی در روند زندگی بشر دارند. یکی از مسائلی که ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده اینکه شرایط محیطی چه تاثیری بر روی محصولات گوناگون می گذارد. به طور مثال شرایط مانند گرد و غبار ، حرارت ، رطوبت ،ارتفاع از سطح دریا ، آب و هوا و… چه تاثیری می تواند داشته باشد. دستگاه چمبر آزمایشگاهی دما و رطوبت در واقع این دو پارامتر خاص را به طور پایدار کنترل می کند. به طور کلی این دستگاه از تجهیزات ضروری برای تست دوام و قابلیت اطمینان محصولات در تمام صنایع داروسازی مهندسی ژنتیک و اجزای مواد نوری استفاده می شود.

به طور کلی می توان گفت کاربرد چمبر آزمایشگاهی دما و رطوبت تنها به یک صنعت محدود نشده و بسیاری از صنایع کشور را شامل می شود. در صنایع مختلف مانند هوا و فضا ،خودروسازی، دارو ،مخابرات ،نفت و گاز ،غذایی و… قابل استفاده می باشد. این دستگاه مهم را مجموعه پارمیس طب نیز دارد و می توانید برای خرید آن با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید.

چمبر آزمایشگاهی دما و رطوبت

یکی از اصلی ترین مسائلی که موجب شده تا چمبر آزمایشگاهی به عنوان یک محصول مهم و اساسی در آزمایشگاه های کشور شناخته شود، کاربرد های متنوع این محصول می باشد. برای بررسی برخی از آزمایشات نیاز به پایداری دما می باشد. همان طور که می دانید یک آزمایش ممکن است چندین روز، چندین ساعت و چندین دقیقه زمان ببرد. دستگاهی که بتواند به کنترل دما و ایجاد دمای مطلوب مورد نظر شما بپردازد و پایداری دما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، چمبر آزمایشگاهی نام دارد.

مطالب پیشنهادی
معرفی هود لامینار

نکته : آب یک عمل ضروری برای کنترل رطوبت است اما توجه داشته باشید که استفاده از آب ها بی کیفیت احتمال دارد خوردگی محفظه تسریع شود. در این حالت مشکلات دوام برای قسمت ها مرطوب کننده یا خرابی اهرم آب در خط مکمل آب را ایجاد می کند.

چمبر آزمایشگاهی دما و رطوبت

خصوصیات چمبر آزمایشگاهی

یکی از اصلی ترین مسائلی که تمامی شرکت های صنعتی باید از آن مطلع باشند، خصوصیات یک چمبر آزمایشگاهی می باشد. یک چمبر دما و رطوبت باکیفیت می تواند دمای شدید را به خوبی در محفظه موردنظر ایجاد کند. برای مثال ایجاد دمای بالای صفر یا زیر صفر توسط چمبر بسیار راحت است. شوک دمایی یا تغییر شدت دما نیز از جمله وظایف اصلی یک چمبر دما و رطوبت شمار می رود که محصول مورد نظر شما را از دیدگاه های مختلف ارزیابی می کند. همچنین یک چمبر می تواند شبیه سازی ارتفاع را از طریق تغییر فشار انجام دهد. داشتن رطوبت نسبی و لرزش های الکترودینامیکی و داشتن خلا نیز از جمله ویژگی های اصلی این محصولات شمار می رود. فرسایش در اثر هوا و همچنین باران و تشعشعات الکترومغناطیسی نیز از جمله خصوصیات اصلی یک چمبر دما و رطوبت به شمار می روند.

کاربرد چمبر آزمایشگاهی

هر چند که با توجه به تامین همزمان دما و رطوبت، در آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی نیز کاربرد دارند. بدنه خارجی چمبر از جنس ورق آهن با رنگ پودری الکترو استاتیک و محفظه داخلی تماماً از جنس استنلس استیل علاوه بر استحکام فوق العاده ، زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده است. با دقت در محفظه داخلی دستگاه و مشاهده زوایای مختلف متوجه استفاده از گوشه های منحنی داخل دستگاه می شویم که باعث راحتی نظافت و ایمنی کاربر می شود.

مطالب پیشنهادی
شناخت انواع اینکوباتور آزمایشگاهی

همچنین استفاده از استیل ضد زنگ باعث مقاومت محفظه داخلی چمبر در برابر رطوبت می شود. در بخش دیگر کنترلر فوق پیشرفته دستگاه همراه با جدیدترین میکروپروسسورهای سری ARM خودنمایی می کند. کنترلر دستگاه با استفاده از الگوریتم های هوشمند سهم بسزایی در کنترل دما و ثبات دما و رطوبت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *