شناختن نانو دراپ آزمایشگاهی

تانک نیتروژن مایع
تانک نیتروژن مایع چیست؟
آذر 19, 1402
دستگاه میکروسکوپ آزمایشگاهی
دستگاه میکروسکوپ آزمایشگاهی
دی 10, 1402
تانک نیتروژن مایع
تانک نیتروژن مایع چیست؟
آذر 19, 1402
دستگاه میکروسکوپ آزمایشگاهی
دستگاه میکروسکوپ آزمایشگاهی
دی 10, 1402

شناختن نانو دراپ آزمایشگاهی

نانو دراپ آزمایشگاهی

نانو دراپ آزمایشگاهی در واقع یک اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی رایج است. البته که در این دستگاه شما نیاز به مقدار خیلی کم از نمونه دارید. ضمن اینکه زمان کم آماده سازی و پاکسازی به این معنی است که شما می توانید چندین نمونه را در کمتر از یک دقیقه اندازه گیری کنید.

معرفی کامل دستگاه نانو دراپ آزمایشگاهی

در واقع نانو دراپ یک دستگاه کوچک و قابل حمل است که برای اندازه گیری غلظت نمونه های تحت آزمایش و ارزیابی کیفیت آن ها در تکنیک های مولکولی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از فناوری سنجش جذبی نوری یا فلورسانس استفاده می کند. عملکرد این دستگاه نمونه مورد نظر بر روی یک پلاک شیشه ای قرار گرفته و با یک پرتو نور به آن تابانده می شود. در نهایت با توجه به میزان جذب نور توسط نمونه غلظت آن محاسبه می شود.

استفاده از دستگاه نانودرآپ در تکنیک‌های مولکولی مانند PCR، روش‌های سیستم‌های کنترل ژن‌ها، و استخراج DNA و RNA مفید است. به عنوان مثال، در PCR برای تعیین غلظت القایی DNA پس از آمپلیفیکیشن، می‌تواند به عنوان یک روش سریع و دقیق برای اندازه‌گیری غلظت DNA استفاده شود. این دستگاه در طیف وسیعی از طول موج‌ها کار می‌کند و قادر به اندازه‌گیری غلظت مولکول‌ها در طول موج‌های (190-850 نانومتر) مختلف است.

نانو دراپ آزمایشگاهی

کارایی نانودراپ

قابلیت اندازه گیری غلظت و کیفیت اسید نوکلیک

اندازه گیری غلظت پروتئین ها

اندازه گیری دانسیته سلول ها

قابلیت ذخیره سازی اتوماتیک کلیه اندازه گیریها به تفکیک جذب در هر نانومتر

اندازه گیری غلظت پروتئین های خالص به صورت مستقیم

اندازه گیری غیر مستقیم غلظت میکس پروتئینی با رسم منحنی استاندارد

هدف استفاده از نانو دراپ آزمایشگاهی

نانودراپ به دانشمندان اجازه می دهد تا به سرعت و به راحتی خلوص نمونه هایی مانند پروتئین و اسید نوکلیک را مورد بررسی قرار دهند. این دستگاه برای آزمایشگاه های که با نمونه بیولوژیکی سروکار دارند استفاده می شود. جالب است که این دستگاه به دلیل سرعت سادگی و عملکرد قوی مورد علاقه آزمایشگاه هستند.

نانودراپ آزمایشگاهی

جمع بندی

مجموعه پارمیس طب از ارائه کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی با برندهای معروف و معتبر مانند Biosan ،Blue- ray، AFI  که دستگاه های باکیفیت و با کارایی و عملکرد عالی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های آزمایشگاهی می توانید با همکاران و مشاوران مجموعه پارمیس طب در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *